Het idee is dat merken hun nieuws, video’s en reclame via Snapchat kunnen richten op een heel specifiek publiek: jongeren. Er worden dagelijks meer dan een miljoen foto’s met Snapchat gemaakt en de helft van de gebruikers zijn tieners tussen 13 en 17 jaar. Daarmee is het een interessant platform voor merken geworden.
Bronnen van de Wall Street Journal zeggen dat Snapchat in november van start wil gaan met Snapchat Discovery. Voor Snapchat is het een manier om geld te verdienen met de fotodienst. Net als bij normale foto’s die je met Snapchat stuurt, moet je bij de reclamebanners je vinger op het scherm houden om de content af te spelen. In plaats van foto’s en video’s van vrienden krijg je dan een artikel of een korte video te zien, waarbij je eerst naar een commercial moet kijken. Er wordt zelfs gesproken over langere video’s. Snapchat heeft zich tot nu toe voornamelijk gericht op het verder uitbouwen van de groep gebruikers. Inmiddels hebben ze wel bewezen dat ze een vaste plek hebben veroverd op de smartphones van jongeren en is het tijd voor de volgende stap: geld verdienen. Meer dan tien mediabedrijven hebben al interesse getoond in de nieuwe functie.
Dit artikel, geschreven door Gonny van der Zwaag (@Gonny), is met toestemming doorgeplaatst van iCulture.nl in het kader van een wederzijdse contentuitwisseling om zakelijk mobiel gebruik te promoten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!