Snapchat kondigde donderdag 15 september aan zijn Discover-onderdeel te lanceren in Frankijk. Discover is een verbeterde versie van 'Snapchat Stories' en maakt het mogelijk voor mediabedrijven om speciale content via Snapchat te kunnen verspreiden, zoals video’s, artikelen en animaties.
Snapchat sloot hiertoe overeenkomsten met Le Monde, L’Equipe, Paris Match, digitale uitgever Melty en het merk Konbini. Daarnaast komen de Amerikaanse partijen Vice Media, Tastemade en Cosmopolitan mee.
Volgens Snapchat telt Discover op dit moment 100 miljoen bezoekers maandelijks, wereldwijd. 8 miljoen Franse bezoekers maken dagelijks gebruik van de dienst.
Zowel Vice als Cosmopolitan publiceren al in de Franse taal (Cosmo geeft al bladen uit in Frankrijk sinds 1973). Voor Tastemade is het allemaal nieuw. Deze uitgever bestaat inmiddels 4 jaar en specialiseert zich in digitale content over food en reizen. Vorig jaar lanceerde Tastemade een Braziliaanse versie via Apple TV. De uitgever is van plan om in eerste instantie een aantal Amerikaanse formats te vertalen naar het Frans, maar wil wel over naar lokale content. Zo werkt de uitgever samen met Franse koks op Youtube.
Bronnen: Wall Street Journal, Warc
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!