Dat blijkt uit de online bereikcijfers in april, mei en juni 2015, gepubliceerd door GfK DAM (Digital Audience Measurement, 13+ en alle platformen). GfK heeft een uitsplitsing gemaakt gemaakt naar merken die specifiek voor jongeren zijn (13 t/m 24 jaar). Het gaat om het resultaattype ‘Profielbereik’. Dit resultaat geeft weer welk gedeelte van het totale bereik behaald is onder de doelgroep 13-24 jarigen, als weekgemiddelde binnen de weken in april, mei en juni.
Het merk met het hoogste profielbereik onder 13-24 jarigen is Snapchat: 79 procent van het totale weekbereik van dit merk wordt binnen deze doelgroep behaald. Happening volgt met 75,8, 9Gag heeft 64,2 procent. In de top-10 staan onder meer ook Tumblr, Dumpert en Netflix.
De gehele top-25.
Bereik in juni
In de bereikstop-50 juni van een commerciële toplijst van merken die advertentieruimte bieden, valt de Facebook Messenger uit de top-10 en stijgt WhatsApp Messenger ten koste van Marktplaats. Buienradar heeft nu ook een plek in de top-10.
De gehele top-50.
Adformatie publiceert vanaf nu maandelijks de online bereikstop-50 GfK DAM.