Semilo lanceert een platform dat tot doel heeft het beste van native en programmatic campagnes te verenigen. Semilo zegt dat adverteerders met nVision 'op grote schaal en met groot gemak native advertentiecampagnes opzetten en beheren'. nVision werkt met Appnexus maar binnen afzienbare tijd ook met andere programmatic systemen, zegt Semilo.
Semilo zegt over de lancering van nVision: 'Al enkele jaren belooft native advertising 'the next big thing in advertising' te worden. Commerciële uitingen die goed integreren in de content van de site, goed aansluiten op de doelgroep en daarmee door bezoekers als minder commercieel worden ervaren. De grote uitdaging van native campagnes is echter het realiseren van voldoende relevante schaal. Daarnaast zijn native campagnes over het algemeen bewerkelijk en tijdsintensief voor alle betrokken partijen.'
Volgens de oprichter van Semilo, Hans Caspers, is het een logische stap om snel groeiende trends te combineren tot een waardevolle en werkbare propositie naar klanten. 'Programmatic native is de noodzakelijke volgende fase die native in gaat.' Hij zegt niet bang te zijn dat programmatic het creatieve uit native haalt: 'Ons systeem laat het toe om meerdere content uitingen samen te stellen en in te zetten op de manier en waar de adverteerder dat wil. De creativiteit moet in de content zitten, niet in de manier waarop deze wordt geplaatst.'
Meer lezen over het initiatief kan hier.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!