De berichtenservice is zoekende naar een succesvolle manier om branded content te integreren tussen user-generated content. Tegenover TechCrunch bevestigde Samsung te hebben betaald om content te plaatsen in de ‘Our Story’-functie tijdens de American Music Awards 2014 (AMA 14).
Sponsored content lijkt nog te weinig op user-generated content
Wat Snapchat-gebruikers echter tegen het zere been stoot, is dat gesponsorde content niet kan worden overgeslagen. Het openingsbeeld van de ‘AMA 14 Story’ was een door Samsung gemaakte foto van een vrouwenbeen op de rode loper, die voor tien seconden bekeken moest worden om door te kunnen gaan naar de volgende snap.
Daarnaast viel de gesponsorde content in negatieve zin op tussen de user-generated content. Foto’s en video’s werden gemarkeerd met grote logo’s van Samsung of de American Music Awards en de geplaatste content was over het algemeen saai. Wie zit er te wachten op een medewerker die achter de schermen een kist met materiaal duwt, als er ook snaps tussen staan van performende en prijswinnende artiesten?
Volgens TechCrunch moet Snapchat iets doen aan de verplichtte kijkfunctie en moeten merken leren om interessante content te maken. Anders loopt het Snapchat het risico dat gebruikers overstappen naar een concurrerende app als Instagram.
Foto's via TechCrunch
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!