Robert van Ginhoven (40) is afkomstig van ZPress Young, waar hij als uitgeefdirecteur en lid van het MT werkzaam was.
Telegraaf Landelijke Media geeft met deze benoeming invulling aan haar strategie om de hoofdmerken te versterken en hen meer ruimte te bieden om zich te ontwikkelen.
In zijn rol als uitgeefdirecteur was Van Ginhoven bij ZPress Young verantwoordelijk voor product- & businessdevelopment van titels en line extensions, de aansturing van de brandteams en voor het ontwikkelen en realiseren van de visie en strategie. ZPress Young geeft onder andere Hitkrant, Girlz, CosmoGirl!, Goal!, Stoer en Meidenmagazine uit.
Hoofdmerk Privé
Als uitgever Privé gaat Van Ginhoven zich focussen op het realiseren van de strategische merkplannen voor hoofdmerk Privé. Human interest en entertainment rondom bekende persoonlijkheden blijven hierbij centrale thema’s. Van Ginhoven ziet 'enorme kansen' voor het merk Privé om zich in brede zin te ontwikkelen.
Merkuitgevers
Harry de Wit, algemeen directeur Landelijke Media TMG, lichtte eerder aan Adformatie toe dat de zeven hoofdmerken (De Telegraaf, Telesport, De Financiële Telegraaf (DFT), Privé, Autovisie, Metro en VROUW) ieder een merkuitgever krijgen. Hij gaf daarbij aan dat het langer kon duren voordat alle posities zijn bezet. Niek den Tex werd eerder aangewezen als uitgever DFT, Klaar Bavinck leidt Vrouw. De Wit is zelf verantwoordelijk voor De Telegraaf.
Over de benoeming van Robert van Ginhoven zegt hij: 'We krijgen een ervaren en gepassioneerd uitgever aan boord met ruime ervaring in het uitbouwen van merken. Hij is voor ons de juiste man om het merk Privé te verbreden en te verdiepen.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!