Robert van Geffen (Philips) nieuwe voorzitter van DDMA

'Digitale veranderaar' Van Geffen treedt per direct aan.

Robert van Geffen werkt al tien jaar in verschillende IT- en marketingfuncties bij Philips, waar hij momenteel de titel heeft van 'Global Head of B2B Customer Obsession & Digital Marketing'. Voor zijn leidende rol bij de digitale transformatie die Philips ontving hij in 2015 de Digital Transformers Award en in 2016 de Digital Innovation of the Year Award.

In zijn nieuwe rol als voorzitter van de DDMA kijkt hij er naar uit bij te dragen aan het onderscheidende vermogen van DDMA . De kersverse voorzitter heeft daarbij een aantal concrete aandachtsgebieden. 'Vanuit mijn achtergrond in eHealth weet ik hoe belangrijk integriteit is voor bedrijven die data inzetten. Bewustwording daarvan is dan ook een van mijn focuspunten. Daarnaast wil ik ervoor zorgen dat DDMA via de verschillende commissies haar meerwaarde voor leden blijft vergroten en zal ik me hard maken voor meer aandacht voor digital marketing en data binnen het Nederlandse onderwijssysteem.'

DDMA-directeur Diana Janssen is blij met het aantreden van Van Geffen als voorzitter. “Robert weet als geen ander wat organisaties nodig hebben in deze tijden van digitale vooruitgang. Mede dankzij zijn bijdrage is Philips veranderd in een echt databedrijf. Veel van onze leden staan aan de vooravond van eenzelfde verandering en daar past het aantreden van Robert als voorzitter perfect bij.'

Van Geffen neemt het stokje over van Maarten Stramrood en Lucy van der Helm, die na het vertrek van Henry Meijdam gezamenlijk als interim-voorzitter optraden. Stramrood en Van der Helm gaan verder als bestuurslid. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie