De spelen leveren ongeveer een miljard euro meer op dan die van vier jaar geleden in Peking. De stijging naar bijna 5,3 miljard euro aan opbrengsten komt niet geheel onverwacht omdat er bij de laatste paar edities telkens ruim 600 miljoen euro meer werd binnengehaald dan tijdens de Spelen daarvoor. De uitzendrechten leveren de Spelen van Londen zo'n 3,25 miljard euro op. Op het gebied van sponsoring heeft er een verschuiving plaatsgevonden ten opzichte van de Spelen in Peking. Destijds was het merendeel van de sponsors Chinees, nu zijn het vooral buitenlandse bedrijven die sponsorpakketten hebben afgenomen. De opbrengsten van de Olympische Spelen van deze zomer zullen nog verder stijgen. De ticketverkoop en de licentieverkopen zijn nog niet meegerekend. Over de laatste vier edities van de Spelen brachten de kaartjes gemiddeld zo’n 360 miljoen euro op, de licenties 92 miljoen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!