In een kort geding dat zuivelfabrikant Campina aanspande tegen Beemsterkaas stelde de rechter Campina in het gelijk. De commercial kan volgens de rechter leiden tot verwarring bij het publiek en de indruk wekken dat de kaas is gemaakt door Campina.
Peer Mascini maakte tot 2000 furore met spotjes voor MelkUnie, een merk dat Campina destijds voerde. Naast Mascini speelden koeien in deze commercials de hoofdrol. Dat is ook het geval in het nieuwe spotje van Cono Kaasmakers. De rechter noemde de nieuwe commercial vrijwel een exacte kopie van het prijswinnende spotje Bommetje uit 1997.
Het verbod gaat volgende week in. Cono mag het spotje ook niet meer zelf op internet tonen. Op elke overtreding staat een dwangsom van 20.000 euro.
Volgens advocaat Henk Jan Boukema is de kaasmaker niet verantwoordelijk te houden voor de inmiddels wijde verspreiding van het filmpje op het web. (ANP)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!