Nu zie je meestal nog grondpennetjes of labels aan de plant hangen met daarop een, voor de meesten onder ons, onleesbare Latijnse naam, een summiere beschrijving en verzorgingsadvies in de vorm van symbolen. Kalanchoe kweker Vreugdenberg doet het in samenwerking met Primalabel bepaald anders en maakt met creatief meesterschap de planten en verpakkingen al tot een plezierig ogend en harmonieus geheel. De QR code op de verpakking of aan een label maakt het geheel af met voor de mobiele consument nuttige informatie: Van elke plant een uitgebreide beschrijving, ondersteund met foto- of videomateriaal en uitgebreid verzorgingsadvies. Interessant hierbij is dat de informatie automatisch in de landstaal van de consument wordt aangeboden. Voor de kweker of tuincentrum een kleine moeite, omdat de informatie meestal al beschikbaar is vanuit een centrale database.
De qr code is met professionele software snel gemaakt, kost per eenheid hoegenaamd niets, maar levert een enorme toegevoegde waarde voor de niet botanisch gevormde consument. Een ander voordeel voor de kweker of het tuincentrum is dat met het QR code managementsysteem nauwgezet kan worden bijgehouden waar, wanneer, welke plant(en) soort) de meeste aandacht trekt. Omdat nog niet iedereen over een smartphone beschikt zal een combinatie van grondpennetjes, labels en qr codes nog wel nodig zijn. Maar wie zit daarmee? De qr code voegt tegen geringe kosten en inspanning zoveel waarde toe voor de met een smartphone gewapende bloemen- en plantenliefhebber dat geen enkele kweker of tuincentrum het professioneel toepassen van QR codes zou moeten laten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!