“Professionals Pass it On. Add the new share button to your blog or website and reach the 85 million connected professionals on LinkedIn”, zo trompettert het zakelijke sociale netwerk. Dat aantal bereik je natuurlijk nooit, maar met een gemiddeld aantal connecties wat dicht in de buurt komt van het gemiddeld aantal vrienden op een sociaal netwerk voor consumenten is de potentiële impact van deze share button vergelijkbaar met een Facebook Like of Hyves Respect button.
Voor een aanbieder van zakelijke content (en producten) wordt het nog interessanter als LinkedIn bij deze share button ook gebruik gaat maken van Open Graph en dit koppelt aan een service als Facebook Insights. Hiermee maak je een zakelijke site onderdeel van het sociale netwerk, zoals een Fanpage binnen Facebook, zodat updates op jouw site voortaan als update op de homepage van de ‘sharende’ gebruiker worden geplaatst. Met een service als Facebook Insights wordt inzichtelijk wie jouw content deelt, en die informatie is goud waard voor een B2B marketeer. LinkedIn weet niet alleen de gebruikelijke demografische kenmerken van zijn gebruikers maar ook hun huidige en vorige werkgever(s), branche, functie, niveau, kennis, vaardigheden, etc. Informatie die een B2B marketeer normaliter niet voorhanden heeft.
Of LinkedIn bij deze LinkedIn share button gebruik gaat maken van Open Graph is nog niet zeker, maar het feit dat op het LinkeIn Developer Network her en der wel wordt gesproken over het toepassen van Open Graph is een goed teken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!