Vergeleken met Q4 2013 t/m Q3 2014 (gewogen gemiddeld) hebben de drie Persgroep-titels een plus in print als het gaat om de totaal betaalde gerichte oplage. AD blijft daarbij achter.
De Volkskrant steeg in oplage van 221.963 naar 223.467 exemplaren en Trouw van 88.442 naar 89.840. AD blijft in print wel flink dalen in oplage: van 352.823 naar 340.209 stuks. Het Parool gaat van 47.633 naar 51.499 exemplaren.
De grootste krant van Nederland, De Telegraaf, zag de oplage fors dalen van 457.755 naar 430.686 exemplaren. In het vierde kwartaal van 2014 ging het dagblad over op tabloidformaat.
De dagbladen van NRC Media daalden allebei in oplage: NRC Handelsblad van 162.049 naar 145.986 en nrc.next van 36.861 naar 29.328.
Het Financieele Dagblad zag de oplage iets dalen van 47.259 naar 46.557. Reformatorisch Dagblad daalde van 44.712 naar 43.760, terwijl Nederlands Dagblad wel licht kon groeien in print: 22.005 naar 22.339
Digitaal succes
Digitaal wisten vrijwel alle dagbladtitels te groeien, soms zelfs fors zoals De Telegraaf*, de Volkskrant en NRC Handelsblad. Het gaat hier om replica, totaal betaalde gerichte oplage.
Metro
Gratis dagblad Metro groeide – mede door het verdwijnen van zusterblad Spits – flink in verspreide oplage: van 370.711 naar 439.587 exemplaren.
NOM maakte de recente oplagecijfers in januari bekend.