Pricewise neemt Hoyhoy over

Pricewise en HoyHoy blijven zelfstandige merken.

De vergelijkingssite neemt van de Britse consumenten verzekeringsgroep BGL Group. Dit volgt ook uit de eerdere mededeling van BGL Group eind vorig jaar om de Nederlandse markt te verlaten. 

Eerder Christiaan Puper, director marketing bij Hoyhoy.nl, dat de verzekeraar sinds begin december in de etalage stond. De verkoop werd geleid vanuit het Verenigd Koninkrijk. Puper zei toen dat BGL Group na een review tot de conclusie was gekomen dat Hoyhoy.nl niet het rendement oplevert dat ervan verwacht werd. De verzekeringsvergelijker schreef nog altijd geen zwarte cijfers.

Niels Brölman, directeur van , hoopt dat met het marktaandeel van HoyHoy Pricewise de prijs- en kwaliteitsdruk op verzekeraars kan vergroten. Brölman: ‘Met de kennis en technologie van Pricewise zijn we in staat HoyHoy een impuls te geven.’ Pricewise is in Nederland al marktleider op het gebied van energie en nummer 2 op het gebied van verzekeringen. De vergelijkingsmarkt groeit volgens Brölman, vorig jaar met tien procent.

Marketing onder de loep
De naamsbekendheid en de reputatie van HoyHoy zijn volgens de directeur aanzienlijk. En dat is voor hem een belangrijke reden om het merk in stand te houden. Pricewise zal de marketing en communicatie onder de loep nemen. De luiaard is al verdwenen en de komt ook niet terug televisie en verdwijnt van de website. Brölman: ‘Het is de bedoeling om HoyHoy weer meer in verband te brengen met de “core business” verzekeringen, zoals in de tijd dat de vergelijkingssite nog Verzekeringssite.nl heette.&;

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie