Pitch maakt een doorstart

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Opmerkelijk bericht: het blad Pitch dat eerder ter ziele ging en dat hier nogal wat discussie opriep, komt er weer aan. Althans: . Print is te duur.

Een echte redactie is er ook niet meer, er wordt samengewerkt met het Instituut voor Media en Informatie Management (Hogeschool van Amsterdam).

Het 'Nederlandstalige opinieplatform', zoals het zichzelf noemt, richt zich op de doelgroep van twintigers. De officiële herlancering vindt overigens pas dit najaar plaats.

De nieuwe eigenaar van Pitch heeft samen met Rupert Parker Brady (39), oud-hoofdredacteur Pitch, een doorstartscenario uitgedacht, luidt het persbericht.

'Zo zal het gelijknamige opiniemaandblad niet langer worden uitgegeven, waardoor het aantal betaalde journalisten tot een minimum kan worden beperkt.'

En: 'Pitch krijgt na het faillissement via www.pitchmedia.nl een tweede kans als landelijk opinieplatform voor jonge mannen en vrouwen die zich ergeren aan het feit dat de babyboomgeneratie het publieke debat domineert.

Rupert Parker Brady: "Twintigers weten heel goed wat ze willen. Ze verlangen ernaar om als onbekende experts zelf invloed uit te oefenen op wat er leeft in de maatschappij."

De pool van online redacteuren moet komen van Hbo-instellingen en universiteiten uit heel Nederland. Vooral studenten van opleidingen op het gebied van journalistiek, multimedia, politicologie en communicatie zullen worden uitgedaagd om bijdragen te leveren.

Het Instituut voor Media en Informatie Management van de Hogeschool van Amsterdam stelt met ingang van 1 januari 2007 derde jaarsstudenten van de nieuwe opleiding Journalistiek & Media beschikbaar.

Directeur Peter van Gorsel: 'Ik beschouw publiekprivate samenwerkingsverbanden met bedrijven zoals Pitch als een kernactiviteit van het hogere beroepsonderwijs. Alles moet gericht zijn op een diepe verankering in het Nederlandse bedrijfsleven door studenten werkervaring op te laten doen.'

De nieuwe eigenaar van Pitch is investeerder Niek Hofman (48). "De reden van mijn besluit om dit interactieve mediaconcept een nieuwe kans te geven
is dat ik als oud-journalist en ondernemer de journalistiek altijd een warm hart heb toegedragen. Het is voor mij zowel inhoudelijk als in commercieel opzicht een enorme uitdaging om jonge mensen opnieuw te
interesseren voor Pitch.'

Op 25 april was het faillissement van de uitgeverij een feit. Het meinummer van Pitch is niet uitgebracht.

Investeerder Niek Hofman is vanaf juni in gesprek getreden met de curator voor de overname van de
immateriële vaste activa uit de inboedel, waaronder het concept en de merknaam.

Rupert Parker Brady blijft dus betrokken, maar hoe zit het met de initiatiefnemer en uitgever Elderik Meulman, die het uitgeefconcept op 4 november 2005 met een team van zes medewerkers startte?

De nieuwe eigenaar meldt dat de domeinnaam Pitch.nl eigendom blijft van Elderik Meulman. 'Er zijn gesprekken gaande over een mogelijke toekomstige rol van Meulman binnen de nieuwe opzet.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie