Periscope moet de uitdager worden van livestream-app Meerkat en is enkele weken geleden gelanceerd door Twitter. Zonder ook maar iets te hoeven doen, werd het gelijknamige pr-bureau daardoor trending topic. Ondanks dat het pr-bureau de naam al had geclaimd (zelfs op Twitter), heeft Twitter er toch voor gekozen om de naam zo te laten.
'Het opvallende is dat Twitter ons nooit heeft benaderd over de naam. Niet eens een aanbod heeft gedaan of überhaupt heeft gevraagd om de naam.', stelt Periscope's Brand Manager Bridget Jewell tegenover AdWeek. Het sociale media-team van het pr-bureau genoot van de extra aandacht en ging zelfs in op twitteraars die het twitteraccount van het pr-bureau (@Periscope) aanzagen voor dat van de nieuwe applicatie (@PeriscopeCo).
Inmiddels heeft het pr-bureau besloten om de verwarde twitteraars te helpen door zijn twitterbio aan te passen: 'A fiercely independent creative company driven by a single mission: do things people love. Not @PeriscopeCo.'
Jewell: 'We zijn allang blij dat de nieuwere Periscope geen producten of diensten verkoopt, die de naam in diskrediet zou brengen. Hoe ironisch is het dat de twee industrieën ook nog op elkaar aansluiten. Onze klanten zouden de app in de toekomst moeten gebruiken.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!