Instagram Ads is nu ook actief in Nederland. Bij de lancering vanmorgen in Amsterdam was ruimte gemaakt voor presentaties van adverteerders. Op het podium onder anderen Paul Tholen, brand manager Heineken, in gesprek met Wouter Aalberse, client partner bij Facebook Benelux. Over zijn ervaringen als launching partner met Instagram. Zie hieronder de Carousel Ad, waarover het gesprek gaat.
Heineken is gisteren begonnen met de inzet van de ad carrousel, één van de formats die Instagram aanbiedt (zie voorbeeld hieronder). Mensen zien in hun scherm de eerste foto en kunnen vervolgen swipen naar de volgende foto's. In de voorbeelden is ook duidelijk de "learn more" knop, die verwijst naar een website. Andere mogelijkheden zijn bijvoorbeeld 'Install now' (voor apps), 'shop now' of 'sign up'.
Leffe was in Frankrijk al gestart met adverteren. In juni was het Belgische biermerk een van de eerste adverteerders in Frankrijk die de carousel advertentievorm gebruikten. Het merk gebruikte visueel aantrekkelijke beelden, speciaal ontwikkeld voor de campagne, om alle facetten van 'Apéronomie' - het kunst van het bier drinken als apperatief - te laten zien.
Instagram/Facebook liet Nielsen onderzoek doen naar de resultaten: 33 punten toename in ad recall en 19 punten toename in campaign awareness tussen mensen die de beelden wel en niet hadden gezien.