Dat zegt Shaun Gregory, ceo van Exterion Media (het voormalige CBS Outdoor International) in een interview met Adformatie.
Een groei van 7 naar 10 procent marktaandeel in de reclame-industrie is volgens hem mogelijk. ‘Ik heb meegelopen in de voorhoede van mobiel adverteren en zag daar steeds meer de waarde van buitenreclame. Geen enkel ander mediumtype is beter in staat om te profiteren van het nieuwe consumentengedrag, dat steeds sterker wordt beïnvloed door het gebruik van de smartphone. Wij kunnen daar als geen ander op inspelen, bijvoorbeeld met interactieve schermen.’
Voorwaarde voor groei is wel dat de grote spelers op de out-of-homemarkt bereid zijn tot samenwerking, zegt hij: ‘We kunnen wel lokaal met elkaar blijven concurreren, maar onze echte concurrenten zijn Google, Facebook en Twitter. Die bedrijven passen zich veel sneller aan veranderingen aan dan wij. Hun verdienmodel is nu helemaal anders dan drie jaar geleden, terwijl dat van ons grotendeels nog hetzelfde is als dertig jaar geleden.’
Lees het hele interview met Shaun Gregory deze week in Adformatie. [Tekst Paul Schram]