De bedoeling is Clockwork in de markt te zetten als het ‘digital engagement bureau’ van Ordina.‘In de oude situatie hadden we binnen Ordina een viertal units - consulting, creatie, technology, services - die zich bezig houden met het ondersteunen van de digitale transformatie van organisaties. Die onderdelen hebben we nu samengevoegd in een groot bureau,’ zegt directeur Marketing & Business development Mariek Witlox van Clockwork.
Door er één bureau van te maken met een duidelijke focus op digitale transformatie, denkt het management de stap te kunnen maken naar een bureau dat een volwaardige concurrent is van de grote internetbureaus, de ICT bedrijven, en de consultancy bureau's.
De fysieke integratie is inmiddels uitgevoerd. Als gevolg van de herplaatsing van mensen groeit Clockwork van 45 naar 180 medewerkers. ‘Iedereen is voorzien van nieuwe visitekaartjes, de email-adressen zijn nieuw en alles draagt nu de huiskleur blauw, dus iedereen is nu Clockworker.'
De eerste mijlpaal van het vernieuwde Clockwork is de DIA Award voor Quli, het e-health platform waar zieke mensen zelfstandig en een aangenamer leven kunnen leiden.
Clockwork werd in 1996 opgericht en maakt sinds 2003 deel uit van Ordina.