Premium

Onderzoek: Telegraaf commercial is duidelijk en geloofwaardig

Campagne Rapport: onderzoeksbureau MeMo² meet wat Nederlandse kijkers vinden van commercials

In de commercial van (bureau: Etcetera) wil de krant laten zien waar het merk de voor staat. &;Hoe we nieuws vergaren, brengen en duiden. Via woord en beeld. Vanuit het hart van de samenleving en recht vanuit ons hart.&;

Die boodschap is duidelijk, vindt 65% van de Nederlandse kijkers. Onderzoekers van bureau MeMo² hielden een representatieve steekproef onder Nederlanders ouder dan 18 jaar. Daaruit blijkt dat twee derde van alle tv-kijkers de commercial goed bij De Telegraaf vindt passen.

Niet leuk, wel geloofwaardig

‘De krant zet kort en bondig neer waar het merk voor staat. Krachtig!’ vindt een van respondenten. Slechts 30% vindt de reclame ‘leuk om naar te kijken’. ‘Dat komt door de drukke beelden en de vrij negatieve onderwerpen’, licht onderzoeker Charlotte Nagtegaal toe.

Een gezellig filmpje uitzenden, dat was ook niet de bedoeling van De Telegraaf. De krant wil vooral laten zien waar het voor staat en dat lukt. Nagtegaal: ‘De eerlijke, objectieve beelden zorgen voor een hoge mate van geloofwaardigheid.’

Over het onderzoek

De steekproef van het onderzoek is representatief voor gemiddeld Nederland vanaf 18 jaar en ouder (op basis van de ). Om de representativiteit van de steekproef te waarborgen wordt er - indien nodig - op achtergrondvariabelen gewogen.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie