Onderzoek geeft inzicht over Nederlands social mediagebruik
Facebook wordt met 8,9 Nederlandse leden het meest gebruikt. Gevolgd door Youtube (7,1 miljoen), Linkedin (4,1 miljoen), Twitter (3,5 miljoen), Google+ (3,3 miljoen). Vooral Google+ maakte een explosieve groei door met een stijging van 65% gebruikers in één jaar tijd. Facebook dagelijks wordt nog steeds het meest gebruikt. 59% van de respondenten geeft aan Facebook dagelijks te gebruiken.
6 op de 10 Nederlanders maakt zich druk over de privacy bij sociale media. Met name Nederlanders van 45 jaar en ouder maken zich hier zorgen over, terwijl jongeren hier een stuk soepeler in staan. Wechat (100.000 gebruikers), Instagram (1,4 mijoen gebruikers), Foursquare (300.000 gebruikers), Snapchat (700.000 gebruikers) en Pinterest (1,1 miljoen gebruikers) zijn nieuwe sociale platformen die in Nederland snel aan populariteit winnen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta15.179 Nederlanders hebben aan dit onderzoek meegedaan.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid