Oikocredit schiet commercial in Bollywood-stijl om droom Asha te laten zien

De Indiase kan met een microkrediet een eigen atelier beginnen.

Toegang tot krediet of financiële instituties is niet voor iedereen overal vanzelfsprekend. Dit betekent niet dat de wil om zelf iets op te bouwen ontbreekt. Door te beleggen in microkrediet kan iedereen ondernemende mensen helpen met hun droom. Deze boodschap wil Fitzroy uitdragen in de nieuwe commercial voor Oikocredit.

Eric Holterhues, directeur Oikocredit: “In de commercial laten we Asha uit India zien die een droom heeft: een eigen atelier beginnen. Deze droom wordt uitgebeeld in een traditionele Bollywood setting. We stappen vervolgens uit haar droom en tonen de werkelijke situatie waarin mensen zoals Asha verkeren. Via Oikocredit kan iedereen ondernemende mensen met een droom helpen; niet door geld te schenken, maar door te beleggen in microkrediet zodat mensen geld kunnen lenen. Zo krijg je commitment bij de plaatselijke bevolking en ontvangen klanten van Oikocredit een goed gevoel en een mooi rendement.'

 


De film is te zien op televisie en online en wordt ondersteund door banners, DM’s en advertorials.

Opdrachtgever: Oikocredit

Verantwoordelijk bij klant: Eric Holterhues

Bureau: Fitzroy

Creatie: Joris van Ingen & Koos van Nuenen

RTV: Fatima Engelhard

Regie: Marco Grandia

D.o.P.: Sundeep Chatterjee

Line Productie: Hectic Content

Editor: Lisette van der Lee

Postproductie: De Grot

Sounddesign: Haaifaai De luxe

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie