‘Objectief alternatief voor Single Top 100’

Into The Tune beweert met een objectief alternatief voor de single top 100 te komen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Artiesten blijken een plek in de single top 100 (gebaseerd op verkoopcijfers en downloads)  te kunnen kopen, zo bleek uit het tv-programma Rambam gisteren. 

Onder andere Erik de Zwart, voorzitter van Stichting Nederlandse Top 40

(Nieuw is de manipulatie echter niet, meldt vandaag terecht.)

Het digitale communicatiebureau We Cross komt naar eigen zeggen met een objectieve top100- lijst De top 100 van Into The Tune is gebaseerd op de muziek waar mensen online naar luisteren en (virtueel) over praten.

Big data

Hierbij wordt gebruik gemaakt van de API’s van online diensten als YouTube, Soundcloud, LastFM, Songkick, Facebook, Twitter en muziekblogs en sites. In totaal gebruikt Into The Tune ruim 40 miljoen online gegevens om dagelijks tot een nieuwe top 100 te komen.

Into The Tune meet realtime van ruim 4.000 Nederlandse artiesten de reputatie en populariteit van hun muziek op internet.

‘Omdat Into The Tune ook bijhoudt wanneer muziek naar het grote publiek is doorgebroken, bestaat de top 100 alleen uit de populairste nieuwe muziek van vandaag. Bij Into The Tune luister je dus niet naar de hits van radio en TV, maar ontdek je de muziek van morgen.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie