Met de serie gaat Nike mee met, en neemt het tegelijk de fitnesstrend op sociale media op de hak.
Volgens de trailer gaat Lily, een door fitness geobsedeerde YouTube-ster, de uitdaging aan met haar zus Margot, een sportallergische computerfan. Zo begint Margot haar eigen fitness YouTube-kanaal en gaat Lily op zoek naar vrienden in het 'echte leven'.
De serie maakt onderdeel uit van de internationale campagne ‘Better for it’, waarmee Nike vrouwen wil inspireren en motiveren om te gaan sporten. Eerder lanceerde Wieden+Kennedy Amsterdam voor de campagne in Rusland enkele taboedoorbrekende GIF’s en meters hoge muurschilderingen.
Naast de YouTube-serie, lanceert Nike een platform waar vrouwen hun eigen artikelen en content kunnen vinden. Het vrouwenplatform NikeWomen zal worden geïntegreerd binnen de serie, waar fans work-outs en outfits van Margot en Lily terug kunnen vinden en bestellen.
De serie is vanaf 1 februari te zien op het YouTube-kanaal NikeWomen.
Credits
Filmmaker: Alfonso Gomez-Rejon
Regisseur: Tricia Brock
Auteur: Jesse Andrews
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!