‘Met de bol.com shopping app spelen wij in op het veranderende shopgedrag van de consument. Wij zien dat de tablet steeds vaker wordt gebruikt voor het doen van aankopen. Winkel applicaties maken het shoppen op een tablet nog leuker en eenvoudiger’ aldus Nishant Dogra, Managing Director van Mobile Strategy.
Bijna 3 op 10 bezoekers bol.com via mobiele apparaten
In een recent persbericht liet bol.com weten dat 13,5 procent van zijn bezoek binnenkomt via een smartphone. Een nog grotere groep, van 15,1 procent, maakt zijn entree via een tablet. Bol.com verwacht dat het mobiele bezoekersaandeel tot ruim 40 procent zal stijgen dit jaar.
Promo Site
Speciaal ter ondersteuning van de Warenhuis shopping app heeft Mobile Strategy een promo site gelanceerd: warenhuisapp.nl. Op deze pagina worden speciale acties gecommuniceerd en kunnen consumenten direct contact opnemen voor vragen.
Loyalty
Ter bevordering van de bestellingen via de app zullen er dit jaar speciale winacties worden gelanceerd. Klanten die vaker bestellen via de Warenhuis app zullen worden beloond. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het terugwinnen van jevolledige aankoopbedrag bij bestellingen via de APP.
Simplistisch Design
Bij het designproces van de App is gekozen voor een simplistisch design. Er is bewust niet gekozen voor een extreem complexe of blitse navigatie.
"Voor de Warenhuis app hebben we bewust gekozen simplistische navigatie en design. Wij willen graag dat alle klanten van bol.com, in alle leeftijdscategorieën, de app eenvoudig kunnen gebruiken.'' aldus Rishi Ramdaras, Art Director bij Mobile Strategy.
De Warenhuis App is te downloaden in de AppleAppstore voor de Nederlandse markt: https://itunes.apple.com/nl/app/warenhuis-app-voor-bol.com/id588132151?mt=8
MobileMarketing.nl 2013
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!