Voedsel als medicijn, als bron voor een gezond leven, dat is de kernboodschap van FoodFirst Network, een reclamevrij platform over gezond koken en eten, en een gezonde levensstijl. FoodFirst Network verdient geld met de verkoop van abonnementen. Voor 3,95 euro per maand (‘de prijs van een diepvriespizza’) kunnen mensen zich abonneren op de content op het platform, waaronder veel videomateriaal. Voor aanvullen producten en diensten moeten consumenten bijbetalen. Daarnaast werkt FoodFirst samen met BSH (Bosch en Siemens), verzekeraar ONVZ en Matrix Fitness (fitnesstoestellen).
Rudolf
FoodFirst is een initiatief van Jan Dekker, die ook aan de basis stond van 24Kitchen. Hij noemt FoodFirst het meest spraakmakende platform als het gaat om voedingscommunicatie, omdat het niet commercieel is. Dekker in een video die deze zomer werd gepubliceerd, om crowdfunding te verwezenlijk (zie onderaan): 'We hebben één doel; Nederlander gezonder te maken door gezonder te eten. En daarbij hoort; zelf koken.' Het platform wordt gemaakt door het team dat ook aan de wieg stond van 24Kitchen, aangevuld met koks en deskundigen op het gebied van voeding, beweging, smaak en gedragsverandering. Rudolph van Veen, het meest bekende gezicht van 24Kitchen, is ook een van de hoofdrolspelers bij FoodFirst.
Diabetes of afvallen
FoodFirst Network omschrijft zichzelf als volgt: ‘Met lekkere recepten, advies over beweging, voeding en mindset geeft het platform compleet leefstijladvies op maat. Iedereen, van gezond tot ziek, krijgt met on demand video’s precies wat hij of zij nodig heeft om zich beter te voelen door anders en beter te koken.’ Daarbij zegt FoodFirst Network uit te gaan van de individuele profielen van members. Bijvoorbeeld mensen met diabetes of mensen die willen afvallen, krijgen dagelijks recepten die hierop zijn toegespitst. ‘Ook voor mensen die gezond zijn maar fitter willen worden heeft FoodFirst Network heerlijke gezonde recepten en leefstijladvies op maat.’
Geen pillen meer
FoodFirst zegt erin te geloven dat voeding het beste medicijn is. ‘Daarom is de basis op FoodFirst Network altijd verse, onbewerkte voeding die lekker is. We laten zien hoe ongezonde gewoontes omgezet kunnen worden in gezonde gewoontes. Met de juiste voeding kunnen veel mensen hun klachten verminderen. Zo kunnen diabetes type 2-patiënten bijvoorbeeld deels of helemaal van hun medicijnen af komen.’
Collectief
Omdat het platform reclamevrij is, zegt FoodFirst het eerlijke verhaal over voeding te kunnen vertellen. Los van individuele lidmaatschappen, hoopt FoodFirst verzekeraars zo ver te krijgen dat ze collectieve abonnementen biedt voor hun klanten. Dat geldt ook voor bedrijven die hun medewerkers willen ondersteunen om fitter en gezonder te worden.
Merk
BSUR ontwikkelde het merk, de vormgeving en is betrokken geweest bij verdere uitwerking vanaf het basisconcept.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!