Moyee zegt zelf een koffiemerk te zijn met een sociale missie. Sinds de oprichting in 2013 is Moyee van start gegaan met pro-actieve campagnes die er op gericht zijn om bewustzijn te creëren rondom hun FairChain-filosofie.
De campagne van 180 Amsterdam is gebaseerd op een simpel idee: 'Nodig een breed spectrum wietrokers uit voor een koffie-smaaktest'. De invloed van cannabis schijnt het smaakvermogen van mensen naar een 'hoger' niveau te brengen. En dat levert enkele opmerkelijke constateringen op:
Al Moseley, President en Chief Creative Officer of 180 Amsterdam: 'Onderzoeken suggereren dat je smaak en geur piekt door de invloed van cannabis. Wij dachten, laten we deze theorie in de praktijk testen en vonden de resultaten opzienbarend. Het is een meer radicale versie van een smaaktest, voor een merk dat het publieke debat niet schuwt.'
Credits:
Client: Moyee Coffee
Founder: Guido van Staveren van Dijk
Creative Director: John Weich
Agency: 180 Amsterdam
President & Chief Creative Officer: Al Moseley
Creative Director: Martin Beswick
Art Director: Stephane Lecoq
Junior copywriter: Ben Langeveld
Junior Art Director: Ingmar Larsen
Account team: Dan Colgan
Producer: Claire Ford
Assistant Producer: Davide Janssen
Strategy team: Paul Chauvin and Vincent Johnson
Production
Director: Tobias Pekelharing
Executive Producer: Daphne Story
Editor: Fiona Fuchs
Post-production company: MPC Amsterdam
Audio post-production company: Wave Amsterdam