Monuta vraagt mee te denken over de toekomst van de uitvaart

De uitvaartonderneming komt met een arbeidsmarktcampagne.

&;Talentvolle mensen haken nu nog te vaak af bij het zien van vacatures in de uitvaartbranche. Maar zo snel als het leven verandert, verandert ook de manier waarop we afscheid nemen. Dat maakt de uitvaartbranche dynamisch en volop in beweging.&

N=5 ontwikkelde voor Monuta een arbeidsmarktcampagne waarin prikkelende toekomstvisies te zien zijn van influencers met uiteenlopende expertises. Daarmee wil men aantonen dat trends en ontwikkelingen vanuit diverse vakgebieden leiden tot spannende vraagstukken bij Monuta.

Meer dan koffie, cake en een luisterend oor
Monuta is op zoek naar professionals voor zowel de ondersteunende afdelingen (marketing, compliance of HR) op het hoofdkantoor in Apeldoorn, als de tientallen vestigingen in het land. Tot nu toe haken te veel talentvolle mensen af, vindt de onderneming, voornamelijk doordat er hardnekkige vooroordelen hangen rond het werken in de uitvaartbranche. Monuta wil dit doorbreken met een campagne die aantoont dat de uitvaartwereld veel verder gaat dan koffie, cake en een luisterend oor.

Geen herfstbladeren
In de campagne roepen presentatrice Anita Witzier, Marktplaatsdirecteur Olivier van Duijn, Wendy van reismeisje.nl, advocaat Oscar Hammerstein, Katrina Spade van urbandeathproject.org en Generatie Z-auteur Jos Ahlers vanuit hun eigen vakgebied, met prikkelende vragen op om mee te denken over de toekomst van de uitvaart. Hierin komen trends en ontwikkelingen aan bod die je wellicht niet direct zou koppelen aan de uitvaart. Denk bijvoorbeeld aan de deeleconomie, duurzamer leven en digitalisering van onze samenleving. Deze ontwikkelingen zorgen voor spannende vraagstukken in de uitvaart. En moeten laten zien dat er bij Monuta ruimte is voor een breed scala aan professionals uit diverse werkvelden.

Monuta breekt in de campagne met stereotype afbeeldingen, zoals rouwende mensen of herfstbladeren. Met strakke uitingen worden (letterlijk) de wetten van rouwcommunicatie doorbroken. Vanaf nu is de campagne zichtbaar via social, online en outdoor en op de campagnesite .
 

&;Ook je allerlaatste reis kan toch een Caribisch feestje worden?&
- Wendy Pasop, reismeisje.nl

&;Goede spullen weggooien is zonde, waarom dan een splinternieuwe kist verbranden&
- Olivier van Duijn, Directeur Marktplaats

&;Als de dood in de natuur voor nieuw leven zorgt, dan kan dat toch ook bij ons?&
- Katrina Spade, urbandeathproject.org

&;Hoe interesseer je jongeren voor hun uitvaart als hun pensioen al te ver van hun bed is?&
- Jos Ahlers, Auteur Generatie Z

&;Als we zo&;n hekel hebben aan gecondoleerd, verzinnen we toch iets nieuws?&
- Anita Witzier, presentatrice

&;Als zelfs de wetten van het Vaticaan niet meer heilig zijn, waarom dan wel die van de uitvaart?&
- Oscar Hammerstein, Advocaat



 

Opdrachtgever: Monuta
Bureau: N=5
Creative Director: Lukas van de Ven, Zwier Veldhoen, Olaf van der Geld (Interactive)
Creatie: Neeltje Vervoort, Maureen van den Akker,
Strategie: Joris Gruiters
Account: Judith Lavalette, Leonie van der Mark, Nadine Marcar
Producer: Tisha Hoppenbrouwers, Christ Bloemheuvel
Design: Marcel Berghuis
Motion design: Renoud Netjes
Development: Code & Coding
Fotografie: Monuta
Media: M2Media
Verantwoordelijk bij klant: Bénédicte Thomas, Daphne Beerepoot, Yoram Hutzezon, Henrieke van Dam

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie