Minder kijkers Publieke Omroep

Het verlies van het voetbal en programma's als Kopspijkers aan Talpa heeft zorgt ervoor dat steeds minder mensen naar de Publieke Omroep kijken. Maar wel vindt 76 procent van de Nederlanders het belangrijk dat er een Publieke Omroep is.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit de Imagobarometer van koepelorganisatie Publieke Omroep. Het marktaandeel van de drie zenders daalde de afgelopen maanden van ruim 38 procent naar 32 procent. Desondanks is de waardering van Nederlanders voor de Publieke Omroep gestegen. In 2004 had 46 procent van de kijkers nog een voorkeur voor de commerciële zenders tegen 33 procent voor de publieke omroepen. Een jaar later zijn die percentages gelijk: 38.

Publieke Omroep noemt de eigen bedreigde positie, door weinig gunstige plannen van het kabinet en de komst van Talpa, als mogelijke verklaring voor uitslag. ‘Mogelijk zijn mensen zich bewuster geworden van de functie van de Publieke Omroep', zegt bestuursvoorzitter Harm Bruins Slot (ANP).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie