MetrixLab is vorige week bij de uitreiking van de MOAwards gekozen tot marktonderzoekbureau van het jaar.
De MOAwards (georganiseerd door de MarktOnderzoekAssociatie MOA) werden voor het eerst uitgereikt aan onderzoekers en onderzoekbureaus die zich het afgelopen jaar positief profileerden. Na een mondelinge toelichting aan een van de deeljury's, resulteerde een shortlist van zestien genomineerden. Vijf hiervan ontvingen een MOAward 2008.
Marktonderzoekbureau van het Jaar is MetrixLab. Juryvoorzitter George Görtemöller noemde MetrixLab 'het meest onderscheidende bureau in 2007'. 'Het is gedegen, puur in panels, een runner up, een challenger die goede mensen weet aan te trekken èn te behouden en grote betrokkenheid toont bij de branche en opleidingen.'
MetrixLab won nog een award, hun onderzoeker Lucas Hulsebos werd Bureauonderzoeker van het Jaar. Volgens juryvoorzitter Cor Molenaar omdat marktonderzoek zich in een overgangsfase bevindt waarbij de toepassing van nieuwe technieken en werkwijzen en de toepassing van internet door consumenten steeds belangrijker wordt. Hulsebos vervulde hier mede een voortrekkersrol in.
Juryvoorzitter Peter Zegwaart riep Henk Eising uit tot Bedrijfsonderzoeker van het Jaar. 'Effecten van prijspromoties voor winkelmerken versus A-merken: een dynamische analyse over categorieën heen op basis van een consumentenpanel', een artikel van Ton Luijten, Robbert Nagtzaam en Linda Teunter, was goed voor de Wetenschapschapsaward 2008. De SPSS Feedback Innovatie Award 2008 ging naar Regiopolitie Groningen die een klantencarrousel introduceerde.
De MOAwards werden op 5 juni op het strand van Bloemendaal uitgereikt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!