Vanavond maakte Advertising Design Creativity Netherlands in Club ADCN de nominaties voor de 50e editie van de ADCN Awards bekend.
In totaal zijn er door de ADCN vakjury en ledenjury 200 nominaties gekozen uit 806 inzendingen. De uitreiking van de awards en de viering van het 50-jarige jubileum vindt op 12 april plaats in de Amsterdamse ‘poptempel’ Paradiso.
Een week later, op dinsdagavond 19 april, vinden de traditionele ‘Jury Feedback Sessies’ plaats, waar de jury’s hun observaties, aanbevelingen en bekroningen per categorie zullen toelichten.
Het volledige overzicht van nominaties is te vinden via deze link.
Veel nieuwe en internationale inzenders
ADCN heeft veel nieuwe inzenders aangetrokken, met name in de categorieën Media, Design en Craft. Ook hebben meer internationale bureaus en kleine shops door het hele land ingezonden. De Film-categorie blijft de grootste met 118 inzendingen waarvan 21 nominaties.
Qua werk gaan de meeste nominaties naar 'Omdat het kan' van INDIE Amsterdam voor Tele2, 'Oma Online' van ACHTUNG!, het PR Bureau, Wefilm en MEC voor Vodafone, 'Weber BBQ Cultures' van MediaMonks voor Weber, 'How charities became donors' van TBWA\Neboko voor Free a Girl, 'Pridestream' van N=5 voor KPN, 'Taste the Translation' van J. Walter Thompson Amsterdam voor ElaN Languagues en 'Don’t give kids a choice' van LEMZ voor VeiligheidNL.
‘Wij zijn bijzonder verheugd met een gezonde groei qua nieuwe inzenders voor de Lampen’, voegt Dinesh Sonak, managing director ADCN, toe. ‘Het aantal nominaties is in vergelijking met het aantal inzendingen gelijk gebleven. Wij willen alle inzenders en juryleden hartelijk bedanken en alle genomineerden feliciteren. In de komende weken zullen we meer bekend maken over het programma voor 12 april. We raden iedereen aan de middag van 12 april vrij te houden voor een bijzonder Symposium in het Rijksmuseum. Wij hopen in de avond op een afgeladen Paradiso om samen topcreativiteit en ons 50-jarig bestaan te vieren.’
Talent Awards
Op 17 maart wordt de briefing voor de Talent Awards in Club ADCN gehouden. ADCN werkt samen met What Design Can Do en partners Jonge Honden en RA*W aan een creative ‘Refugee Challenge’ en nodigt alle creatieve talenten van Nederland uit om creatieve oplossingen te bedenken. De briefing staat vanaf 18 maart online en inzenden voor de Talent Award kan tot 1 april.
Tickets voor de ADCN Uitreiking zijn vanaf vanavond online te bestellen via adcn.nl.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!