Meer mogelijkheden merchandising voor PO

De Publieke Omroep (PO) heeft toestemming voor titelsponsoring en merchandising in cultuur- en sportprogramma’s en uitzendingen met betrekking tot liefdadigheid.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat heeft het kabinet besloten in reactie op een rapport van het Centrum voor Intellectueel Eigendomsrecht. Uit het rapport blijkt dat titelsponsoring en merchandising naast een bron van inkomsten ook manieren zijn om de band tussen publiek en programma te versterken.
De versoepeling valt binnen de grenzen van de Mediawet. Het Commissariaat voor de Media (CvdM) heeft aangegeven de beleidsregels op deze punten te versoepelen. Een verdergaande, wettelijke verruiming van het sponsorregime voor de PO vindt de ministerraad ‘een zaak voor een volgend kabinet’.

Bij de commerciële omroepen is titelsponsoring zonder beperkingen toegestaan, met uitzondering van nieuws- en actualiteitenprogramma’s. Het CvdM wil in het kader van deregulering van reclame en sponsoring bij de commerciëlen een gelijk speelveld creëren tussen commerciële omroepen die actief zijn op de Nederlandse markt, ongeacht het land van waaruit zij uitzenden.
Dit wil ze doen door het toestaan of verruimen van mogelijkheden als splitscreenreclame, het opnemen van slogans en minimumduur van reclameblokken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie