Jaarlijks presenteert AdAge een selecte lijst met daarop de beste ‘verhalenvertellers’ van dit moment.
De ‘A-List’ wordt gebaseerd op het werk van het afgelopen jaar, waarin geen onderscheid wordt gemaakt tussen (televisie)commercials, websites, platforms en andere uitingsvormen.
Wesley ter Haar, co-founder en coo van MediaMonks reageert vanuit New York opgetogen over de benoeming: ‘Volgens het juryrapport hebben wij de benoeming te danken aan onze schaal gecombineerd met de kwaliteit en diversiteit van ons werk.’
Toch was het niet vanzelfsprekend dat MediaMonks opnieuw tot de A-List zou behoren. Ter Haar: ‘Onze industrie heeft een fetisj voor klein werk, wat wordt gekoppeld aan creativiteit en kwaliteit. Wij doen daar bewust niet aan mee, omdat het onze ambitie is om kwaliteit te bieden op een internationale schaal. Dan zijn jaarlijkste lijstjes en festivals een goede maatstaf van het werk dat we maken.’
De benoeming is daarom volgens Ter Haar een 'bevestiging van goed en relevant werk'. 'We hebben inmiddels een internationale reputatie opgebouwd, die wordt getekend door de groei van onze Amerikaanse kantoren. Die doen goed mee als local heroes binnen hun lokale markt.'
'Deze lijst is min of meer a stamp of approval waar adverteerders op zoek gaan naar het beste werk. We mogen best trots zijn op onszelf dat we daar voor de tweede keer bij horen.'
AdAge riep het Amerikaanse bureau Prettybird uit tot bureau van het jaar en 17 andere bureaus kregen een eervolle vermelding als ‘standout’.
De complete lijst is hier te bekijken.