Het digitale productiebureau maakt vandaag bekend dat Stopp Stockholm en Stopp Los Angeles onderdeel worden van MediaMonks.
Stopp staat bekend om zijn expertise op gebied van postproductie en verwierf internationale bekendheid met ’s werelds eerste ‘moderne’ virtual reality-case voor Oculus Rift.
Eerder deze maand voegde MediaMonks met TheBoardroomFilm al commercials en filmproducties toe aan zijn portfolio.
Met de acquisitie groeit MediaMonks naar 400 werknemers en 7 internationale vestigingen. Het internationaal gelauwerde Stopp Stockholm zal vanaf 2016 verder gaan als MediaMonks Stockholm.
‘Wij zijn altijd al groot fan geweest van Stopp’s virtual reality-werk’, vertelt Victor Knaap, ceo van MediaMonks. ‘Door onze krachten te bundelen op gebied van VR, digital en filmproductie kunnen we klanten op elk touch point voorzien.’
Door de samenwerking kan Stopp gebruik maken van het internationale netwerk en de digitale expertise van MediaMonks.
Pasi Helin, cco van Stopp, behoudt de leiding over het Zweedse filiaal en treedt toe als partner binnen MediaMonks. ‘Na 14 jaar Stopp werd het tijd voor de volgende stap’, stelt Helin opgetogen. ‘Als onderdeel van MediaMonks kunnen wij meer internationale klanten bedienen en wordt het voor MediaMonks makkelijker om Zweedse digitale talenten aan zich te binden.’
Grappig gegeven is dat Stopp het afgelopen jaar één plek hoger eindigde (6e) op de ‘AdAge Production Company A-List’ dan MediaMonks (7e). Door de fusie zouden zij, op basis van het aantal Cannes Lions en FWA’s, tezamen de nieuwe nummer één worden.