McDonald’s stopt met sponsoring Olympische Spelen

Sponsoring past niet meer bij marketingstrategie, zo legt de fastfoodgigant uit.

De twee organisaties verstuurden aan het eind van vorige week een gezamenlijk persbericht waarin ze de beslissing uitlegden. McDonalds wil zich focussen op andere marketing- en businessstrategieën.

McDonald’s sponsort nog wel de Winterspelen in 2018, in  PyeongChang in Zuid-Korea.

McDonalds verzorgde ook altijd de restaurants tijdens de Spelen, ook in het Olympisch dorp. Het IOC heeft nog geen plannen om een foodretailvervanger te zoeken.

Eerder beëindigden sponsoren Budweiser, Citi, Hilton, TD Ameritrade en AT&T samenwerking met het IOC. Allemaal Amerikaanse adverteerders. Volgens Advertising Age hebben ze minder interesse in sponsoring van de Spelen in Zuid-Korea vanwege het tijdsverschil.

McDonalds kreeg de laatste jaren flinke kritiek op de sponsordeal, omdat sponsoring van een groot sportevenement niet zou passen bij een fastfoodketen.

Het IOC gaat wel gewoon door met Bridgestone, Panasonic en Toyota, tot 2024. met Alibaba tot 2028, en met Omega tot het jaar 2032.

Beeld: McDonalds in het Olympische Park (Commons Wikimedia)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie