McDonald’s Zweden doet een virtual reality-promotie: Happy Meal-dozen die kunnen worden veranderd in VR-brillen.
Deze Happy Goggles worden in een oplage van 3.500 gemaakt.
De promotie-actie is gelinkt aan der de Zweedse voorjaarsvakantie volgende week waarin veel Zweden gaan skiën.
McDonald’s ontwikkelde een virtual reality-skigame genaamd Slope Stars die met de happy meal-bril gespeeld kan worden. Maar elke VR-bril is geschikt voor de game, en de game is ook wel zonder bril te spelen.
De video laat zien hoe de box kan in de bril kan worden veranderd:
McDonald’s Zweden is van mening dat VR een leuke manier is ‘om gezinsleden in digitale tijden met elkaar in contact te brengen’.
Zo kunnen ouders meer leren over de kennis en ervaring van hun kinderen van/in de digitale wereld, aldus de fastfoodketen.
De virtual reality-promotie is een experiment, als de bril een succes is wordt de actie wellicht in andere landen uitgerold, zo schrijft Adweek.
DDB Stockholm is verantwoordelijk voor de ontwikkeling, design en verpakking.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!