Marktaandeel publieke omroep daalt 6 pct

De publieke zenders behaalden in week 35 een gezamenlijk marktaandeel van 35 pct, zo blijkt uit het Continu Kijkonderzoek (CKO).

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat is 6 pct minder dan de week ervoor. Nederland 1 behaalde het hoogste marktaandeel op maandag-, woensdag- en vrijdagavond (17 pct), TV2 op dinsdagavond (17 pct) en Nederland 3 op zaterdagavond (11 pct).

De commerciële zenders deden het ruimschoots beter dan de afgelopen weken. RTL5 steeg 3 pct van 5 naar 8, vanwege de uitzending van de WK kwalificatiewedstrijd Nederland - Ierland. RTL4 steeg 2 pct, van 11 naar 13. Het marktaandeel van Veronica steeg van 8 naar 9 pct. De HMG zenders kwamen daarmee uit op 30 pct.

SBS6 en Net5 behaalden respectievelijk 10 en 4 pct marktaandeel. Fox8 bleef opnieuw steken op 3 pct. In augustus is SBS6 overigens de grootste zender in de doelgroep 20-49 jaar gebleken met een marktaandeel van 13,3 pct. Nederland 1 was de tweede grootste zender met 12 pct, RTL4 behaalde een schamele derde plek met 11 pct marktaandeel.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie