Premium

Marktaandeel NPO 3FM blijft dalen ondanks Serious Request

Radio 538 groeide door in de periode november-december 2015 in de doelgroep 20-49.

Dat blijkt uit de vanmorgen bekendgemaakte luistercijfers van NLO/GfK (ma-zo 0600-2400).

NPO 3FM daalt nog altijd ‘serieus’ in marktaandeel en kwam in deze periode uit op 13,0 procent (was 17,0, index 76). Daarmee verliest de zender bijna een kwart van zijn aandeel.
Radio 538 houdt stand met 15,9 (was 15,5, index 103). De nummer 3 Qmusic komt dichterbij 3FM, met een aandeel van 12,3. Dat is wel minder dan vorig jaar in dezelfde periode (13,2, index 93).

De Top 2000 levert NPO Radio 2 meer luisteraars op. Het aandeel komt uit op 12,1 (was 11,7, index 103). Sky Radio kan niet profiteren met zijn kersthits. De zender blijft op precies hetzelfde aandeel als een jaar geleden: 10,8.

Winst is er opnieuw voor Radio 10 en Radio Veronica. Radio 10 haalt Radio Veronica in met een marktaandeel van 6,4 (was 4,5, index 142). Radio Veronica groeit iets minder hard, maar ook fors: 6,2 (4,9, index 127).

Verder valt de groei van Slam! op, dat van 1,9 naar 2,8 procent marktaandeel gaat (index 147).

10+
In 10+ ziet het er rond kerst anders uit, met NPO Radio 2 als best beluisterde zender. Het marktaandeel is 13,4 (was 12,7, index 106). De nummers 2 zijn Radio 538 en Sky Radio met allebei 10,4 procent marktaandeel (was 10,3, index 101).
Ook hier moet NPO 3FM behoorlijk inleveren met een aandeel van 8,0 (10,3, index 78).

.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie