67 procent van de marketeers geeft aan Twitter het effectiefst te vinden, 59 procent noemt LinkedIn en 55 procent Facebook.
87 procent heeft Twitter ingezet, dat is meer dan LinkedIn (74 procent), Facebook (73 procent), YouTube (50 procent) en blogs (34 procent).
Facebook belangrijkste sociaal medium
Maar Facebook vinden ze het belangrijkste sociaal medium (36 procent), belangrijker dan linkedIn (24 procent) en Twitter (21 procent).
ROI nog geen succes
Het meten van de ROI van sociale media is nog niet echt een succes onder de Ierse marketeers, zoblijkt uit het onderzoek.
49 procent van de marketeers geeft aan dat ze in staat zijn de ROI van de sociale media te meten.
Negen van de tien zegt wel dat social erg belangrijk is in hun werk.
De drie redenen voor de inzet van sociale media zijn:
- Groeiende awareness
- Meer verkeer (clicks)
- Opbouwen van een loyale fanbasis
Kijk voor meer gegevens uit het onderzoek naar deze infographic.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!