Marketeers houden van Facebook, maar kunnen beter Twitter inzetten

Edelman deed samen met het Marketing Institute of Ireland onderzoek naar de inzet van sociale platformen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

67 procent van de marketeers geeft aan Twitter het effectiefst te vinden, 59 procent noemt LinkedIn en 55 procent Facebook.

87 procent heeft Twitter ingezet, dat is meer dan LinkedIn (74 procent), Facebook (73 procent), YouTube (50 procent) en blogs (34 procent).

Facebook belangrijkste sociaal medium

Maar Facebook vinden ze het belangrijkste sociaal medium (36 procent), belangrijker dan linkedIn (24 procent) en Twitter (21 procent).

ROI nog geen succes

Het meten van de ROI van sociale media is nog niet echt een succes onder de Ierse marketeers, zoblijkt uit het onderzoek.

49 procent van de marketeers geeft aan dat ze in staat zijn de ROI van de sociale media te meten.

Negen van de tien zegt wel dat social erg belangrijk is in hun werk.

 De drie redenen voor de inzet van sociale media zijn:

- Groeiende awareness

- Meer verkeer (clicks)

- Opbouwen van een loyale fanbasis

Kijk voor meer gegevens uit het onderzoek naar.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie