'Marketeers hebben weinig passie'

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Marketingman en publicist schreef deze week zijn laatste column over marketing in Adformatie.

Zijn stelling: marketing blokkeert de ontwikkeling van bedrijven.

Van Doorn schrijft: '(Marketing is) steeds meer van hetzelfde, nauwelijks innovaties, weinig eigen visie, weinig passie. En laten we ook niet vergeten dat de grote vernieuwingen van de laatste decennia niet zijn ontstaan vanuit een marketingperspectief, maar vanuit een logistieke, technologische of operationele invalshoek.

'Marketing is verworden tot niets anders dan het creëren van een hoge "entry barrier". Hoge entry barriers mogen dan bestand zijn tegen geld, macht en powerplay, ze zijn niet bestand tegen vindingrijkheid, originaliteit, passie, ziel en zaligheid. Zeg maar de antimarketinggedachte. Voorbeelden daarvan tref je aan op zolderkamertjes, in kleine achterafstraatjes, in de zogenaamd minder ontwikkelde landen, en op internet. Daar worden barrières geslecht en de consument vindt het nog leuk ook.'

Is dat zo? Hebben markteers te weinig passie en visie?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie