Loyalty app maakt plastic overbodig

Het wachten is op het moment dat Albert Heijn de AH bonuskaart integreert in de Appie. Voor wie dat te lang duurt, is er PassNL, een app die alle losse pasjes in de portemonnee overbodig maakt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Consumenten die hun pasjes altijd bij de hand hebben; de nieuwe Nederlandse app PasNL maakt het mogelijk via de smartphone. In plaats van een van de plastic pasjes, tonen consumenten hun mobieltje bij de kassa en wordt de barcode van het pasje gescand.
Veel passen zijn al standaard opgenomen in de app. Als de consument een unieke code ingeeft, wordt de pas met barcode automatisch opgehaald. Dat voorkomt dat consumenten slecht genomen foto’s gebruiken, die vervolgens bij de kassa niet te scannen zijn. Bovendien maakt DBF verschillende validatie- en registratiechecks mogelijk. Zo is het mogelijk om te waarborgen dat er maar één exemplaar van een bepaalde digitale pas in omloop is.

Recent is de app uitgebreid met een extra functionaliteit. De pasaanbieder kan via de app nu ook alle gebruikers automatisch zijn aanbiedingen, coupons en berichten sturen. Martijn Dekker van de afdeling Innovatie van DataBase Fulfilment (DBF): ‘De pashouder zet een bericht klaar dat aan alle aangesloten pashouders wordt verstuurd. In de toekomst gaan we zelfs de mogelijkheid aanbieden om dat gepersonaliseerd te doen, direct gericht op de individuele consument.”

Ook bedrijven dienog geen loyaliteitsprogramma of pasje hebben,kunnen deelnemen door hun bedrijf toe te voegen aan de app. Voordeel van deelname in een geïntegreerde app, is volgens Dekker dat gebruikers automatisch andere deelnemers te zien krijgen, als ze gebruikmaken van de app. Zo zal een consument die PasNL gebruikt voor zijn bouwmarktaankopen worden geconfronteerd met het loyaliteitsprogramma van de slijter.

Dekker geeft aan welke innovaties er binnenkort nog meer op stapel staan: “Later in het jaar introduceren we een spaarsysteem voor PasNL. Zo kan in één keer, tegen lage kosten, een volledig loyaliteitssyteem worden uitgerold. Er komen meer soorten kortingcoupons die de conversie zullen verhogen, denk bijvoorbeeld aan krassen, “scratch to win”. Tot slot voegen we straks locatiebepaling toe waardoor we bestaande functionaliteit nog relevanter maken en aangesloten bedrijven op een slimmere manier content kunnen presenteren. Zo’n app was er tot nog toe op de Nederlandse markt niet.”

PasNL is gratis beschikbaar in de  en later in het jaar ook in de Google Play Store (Android).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie