Love brand Tesla onder vuur in VS

'Een kaleidoscoop aan gedetailleerde en gecompliceerde problemen'

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Amerikaans nieuws over de autoindustrie kán dezer dagen niet serieus genoeg genomen worden. Consumentenorganisatie en site Consumer Reports, dat eerder warme aanbeveling gaf voor de aanschaf van de bekendste elektrische auto, heeft die ingetrokken wegens aanhoudende klachten over Tesla. Consumer Reports richt zijn pijlen vooral op de Tesla Model S na klachten van Tesla-eigenaars over piepgeluiden, motoren die moesten worden vervangen en problemen met de automatische deurvergrendeling.

Consumer Group baseert zich op 1400 gebruikers-reviews van Model S-eigenaren en stelt daarin een kaleidoscoop aan gedetailleerde en gecompliceerde problemen te hebben aangetroffen. De stevige uithaal naar Tesla, die gisteren naar buiten kwam, leidde tot een koersval van bijna 7 procent op de Amerikaanse beurs. Volgens juist omdát Consumer Group zich eerder zo positief had uitgelaten over Tesla.

Het nieuws komt voor Tesla uiteraard ongelegen. Naast de alombekende Model S, die tot $127,000 kost voor het top-end model, werkt Tesla aan een auto voor de massamarkt: een betaalbare sedan die eind 2017 op de markt wordt verwacht en rond de 35.000 dollar moet kosten.

Tesla werd in het jaarlijkse &;Inspirerende 40&;-onderzoek als één van de meest inspirerende merken door zowel consumenten als marketeers

Bron: New York Times

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie