Lidl werpt zich op als voorvechter van biologische voedingsmiddelen

De supermarktketen breidt het biologische assortiment tijdelijk uit en laat klanten kennismaken met nieuwe producten tijdens de Bioweek.

Lidl zegt dat biologische producten toe zijn aan een volgende stap. ‘Het marktaandeel van biologisch stijgt maar is relatief laag. Er valt nog veel te winnen, daar willen we ons steentje aan bijdragen.’ Dat is de reden dat de supermarktketen het biologische assortiment deze zomer uitbreidt en wel tijdens de Bioweek (start 4 augustus), waarin klanten kennis kunnen maken met diverse nieuwe producten. Het gaat dus om een tijdelijke uitbreiding.

Dat wil overigens niet zeggen dat het assortiment biologisch in de toekomst niet blijvend wordt uitgebreid. Volgens de woordvoerder van Lidl, Christine Braun, zal het biologische assortiment van Lidl in de komende tijd ‘meebewegen’ met de voorkeuren van de Lidl-klanten. Braun: ‘Waar mogelijk krijgen de meest gevraagde producten tijdens de Bioweek later een vaste plaats in het schap. De voorkeuren van onze klanten vertalen we door naar ons assortiment. De klant beslist mee, dit geldt voor biologisch net als voor de andere onderdelen van ons assortiment.’

Lidl over de Bioweek
‘Tijdens Lidl’s Bioweek kunnen klanten kennismaken met verschillende nieuwe biologische producten, variërend van groentesappen, koffiebonen en speltmeel tot koudgeperste lijnzaadolie en muesli. De groente- en fruitafdeling wordt ook uitgebreid met jaarrond- en seizoensproducten, zoals bloemkool, avocado, pastinaak en pompoen. Daarmee verdubbeld de supermarkt haar biologische AGF-producten. De producten zijn uit verschillende landen afkomstig, waaronder natuurlijk uit Nederland. Op alle producten staat het Europees biologisch keurmerk, dat garandeert dat aan de EU-regels voor biologische landbouw wordt voldaan.’

 

Positieve signalen
Het marktaandeel van biologische producten klom volgens Braun in 2015 tot zo’n 4 procent. ‘Het groeit, maar is relatief laag in vergelijking met bijvoorbeeld landen als Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Daar is het aandeel al 10 tot 15 procent. Er valt dus nog veel te winnen. De consument staat er voor open en ontvangt steeds meer positieve signalen. En het aanbod wordt ook breder en gevarieerder. Als discounter zijn wij bij uitstek in staat om de keuze voor biologisch nu betaalbaar te maken voor grote groepen klanten. Biologisch verdient een nieuwe impuls, dat is onze inzet met de Bioweek.’

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie