In de metrostations zijn vanaf 2 maart de drie favoriete schilderijen van Jort Kelder te zien. De digitale animaties worden voorzien van een korte toelichting en brengen schilderijen als 'De Staalmeesters', 'Ruiterportret van Frederik Rihel' en 'Titus aan de Lezenaar' tot leven.
De komende tijd zullen ook de favoriete werken van André Kuipers (vanaf 9 maart), Sophie Hilbrand (vanaf 23 maart) en Mart Visser (vanaf 6 april) te zien zijn. De animaties zijn ook online te bekijken. Eerder werden daar rondleidingen van de vier bekende Nederlanders samen met een Rembrandtexpert gepubliceerd.
Als hoofdsponsor van het Rijksmuseum en van de tentoonstelling maakte KPN 'Late Rembrandt' voor iedereen al gratis online toegankelijk. Mark Versteegen, directeur sponsoring KPN: 'Met onze kennis van ICT en innovatieve digitale technieken brengen we 'Late Rembrandt' nog meer tot leven en kan heel Nederland genieten van de kunst van onze allergrootste schilder. Op deze manier voegen we als sponsor echt iets toe aan de beleving van deze bijzondere tentoonstelling.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!