Last minute verzekering als laatste duwtje

Ongeveer 350.000 consumenten veranderen in de laatste week van december van zorgverzekeraar. Daarnaast is er een grote groep mensen die nog twijfelt of ze wel of niet overstappen. Verzekeringsmaatschappij VGZ zet in deze markt het fenomeen last minute in om klanten te winnen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Tijdens de last minute dagen van VGZ kunnen volledige basis- en aanvullende verzekeringen tegen scherpe prijzen worden afgesloten. Volgens Jan-Luuk de Groot, directeur marketing van Coöperatie VGZ, heeft de verzekeraar zich laten inspireren door de dwaze dagen van de Bijenkorf en de vakantiebranche.
Meer dan een miljoen Nederlanders kiezen dit jaar voor een nieuwe zorgverzekering. Hiervan gaat een op de drie de komende dagen ‘winkelen' op zoek naar de beste keus. Volgens onderzoeksbureau Nivel zijn de premie (28%), een andere collectiviteitsregeling (21%), de dekking (15%), of ontevredenheid over de service (13%) de belangrijkste redenen om over te stappen.

Volgens onderzoek van vergelijkingssite Zorgkiezer.nl is ONVZ de populairste verzekeringsmaatschappij. Het bedrijf uit Houten scoort een 8,2, terwijl alle verzekeraars gemiddeld een 7,3 krijgen. Kleine en regionale zorgverzekeraars scoren volgens de vergelijkingssite beter dan grote aanbieders als Agis en VGZ.
Van de top tien beste zorgverzekeraars zijn er zeven kleine of regionale zorgverzekeraars. Achter ONVZ komt op de tweede plek Stad Holland Zorgverzekeraar uit Schiedam (8,0), en De Friesland Zorgverzekeraar uit Leeuwarden (7,9) is nummer drie. Wouter Heuvelink van Zorgkiezer.nl: 'In een tijd waarin verzekeraars steeds groter worden, blijven consumenten vooral de kleine verzekeraars het meest waarderen. Persoonlijke benadering is voor klanten belangrijk. Grote verzekeraars kunnen hier nog van leren'.
Ditzo is de beste 'online' zorgverzekering met een score van 7,5. FBTO is tweede met een 7,5, CZ Direct derde met ook een 7,5. Ook online zorgverzekeraars krijgen een hogere waardering van klanten dan de grote bedrijven in deze sector. Zo scoort Anderzorg, onderdeel van Menzis, beter dan Menzis zelf. En internetlabel CZ Direct doet het beter dan CZ.
Verzekerden zijn volgens het onderzoek het meest tevreden over de afhandeling van declaraties (7,8) en bereikbaarheid van de klantenservice (7,6). Over de prijs/kwaliteits-verhouding (6,9) en de dekking van de zorgverzekering (7,0) is men het minst tevreden. Wel scoren alle verzekeraars een voldoende voor hun prestaties.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie