Laat met je merk spelen! - Deel 1

Het is zover... Het manuscript van mijn boek 'Laat met je merk spelen!' is naar de uitgever! Het was een mooie reis en hopelijk is de bestemming voor velen net zo interessant als de reis an sich voor mij was. In 'Laat met je merk spelen!' beschrijf ik hoe games worden ingezet als marketingmiddel. Het eerste hoofdstuk beschrijft de games industrie in vogelvlucht vanaf de Atari 2600 tot en met de iPhone en het spelen van games via webbrowsers binnen social networks zoals Facebook.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vervolgens beschrijf ik in Hoofdstuk twee de consument, of wel de homo ludens (spelende mens). Het blijkt dat tegenwoordig niet alleen die puisterige tiener meer dan 8 uur per week games speelt, maar dat ook mannen tot 34 zich aardig lang kunnen bezig houden met games.
In hoofdstuk drie ga ik dieper in op Cases hoe games op dit moment al worden gebruikt als marketing tool. Ik beschrijf ze aan de hand van de 5P's: product, prijs, personeel, plaats en promotie.
Hoofdstuk vier presenteert een overzicht 'welke aanknopingspunten' er kunnen zijn vanuit merk of organisatie om uiteindelijk te bepalen wat voor soort concept zou kunnen worden bedacht als brug tussen het merk en de doelgroep.
Het laatste hoofdstuk geeft een nieuwe visie op internet en digital interactive branding als geheel.

Vanaf deze week zal ik elke week een verkorte beschrijving geven van een case uit mijn boek .

Voor meer informatie kun je terecht op of op

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie