De eerste resultaten van het KLM YouTube-kanaal zijn bemoedigend. Sinds de zomer is het aantal YouTube-abonnees gestegen naar bijna 40.000 subscribers. Naast de plaatsing van video content heeft Clipster met een vernieuwde opzet de interactie tussen KLM en zijn klanten verbeterd. Bijna 7 procent van de kijkers deelden bijvoorbeeld de livestream tijdens het Amsterdam Music Festival met vrienden via social media.
Wat direct opvalt is de specifieke look van de KLM-pagina. Via Clipster's specifieke tab-functionaliteit kunnen KLM vestigingen wereldwijd hun lokale campagnes via YouTube tonen op een eigen pagina. Naast de publicatie van campagnes, moet het YouTube-kanaal een bron van inspiratie zijn voor de bezoeker.
Verbeterde integratie van content op verschillende platforms
Wie één van de bestemmingsvideo’s bekijkt, kan met een klik direct een boeking maken. Daarnaast kunnen bezoekers via de YouTube-pagina een vraag stellen aan accounts van KLM op Facebook en Twitter, wordt er via Google Maps een kalender getoond met daarop de laatste muziek events en kan vanaf dezelfde pagina de strategy game Aviation Empire worden gedownload.
Viktor van der Wijk, Director Digital Marketing KLM: 'De flexibele instelling van Clipster sluit goed aan wat KLM zoekt in een partner. Daarnaast denken de specialisten van Clipster proactief mee om video content zo optimaal mogelijk via YouTube te tonen.'
Met de uitbreiding en het voorlopige succes van het branded YouTube-kanaal heeft KLM de ambitie om te laten zien dat het bedrijf voor loopt met het inzetten van social media.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!