Na aandringen van de Kamer beloofde verantwoordelijk staatssecretaris Frank Heemskerk van Economische Zaken woensdag dat hij versneld aan de slag gaat. Voor Prinsjesdag komt hij met een brief, zo meldde hij. 'Ik deel uw ergernis', erkende Heemskerk die toch eigenlijk eerst wil zien hoe eerder genomen maatregelen uitpakken.
Martijn van Dam (PvdA) denkt dat er bijvoorbeeld een maximumtarief voor het bellen naar een helpdesk kan komen of dat er een lager maximum kan komen voor zo'n telefoontje. Ook vindt hij dat niet betaald moet worden voor wachttijd. Van Dam: 'Een bedrijf kan nu vijftig keer het 1-minuuttarief rekenen, dat is toch gewoon te hoog. Leg de grens bij vijf keer 1 minuut.'
Volgens Heemskerk is het technisch niet mogelijk om de wachttijd niet in rekening te brengen, maar hij vindt het idee wel 'sympathiek'. 'Zo'n telefoontje kost wel geld. Er zit toch echt iemand aan de andere kant van de lijn.'
Bron: ANP.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!