Premium

JongeHonden gaat internationaal met YoungDogs Worldwide

Het initiatief wil tools bieden om lokale YoungDogs op te kunnen richten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Al een kwart eeuw verbindt stichting duizenden jonge creatieven aan bureaus en merken wereldwijd. Regelmatig kwam er het verzoek om een vergelijkbare organisatie op te zetten in een ander land. Ter viering van het 25-jarig jubileum, besloot de stichting hier serieus werk van te maken met .

‘We zijn al meer dan een jaar bezig om uit te dokteren hoe het internationaal moest werken’ vertelt , mede-oprichter Young Dogs Worldwide en copywriter bij The Oddshop. ‘De stichting moet consistent blijven, maar landelijke besturen moeten ook de nodige vrijheid kunnen krijgen. Daar is hard aan gewerkt en - naar onze mening - een goede vorm voor gevonden.’

Zo is er een toolkit ontwikkeld, met onder andere een contactlijst met merken, bureaus en organisaties die kunnen en willen helpen, een branding-pakket en een handleiding om alles op de rit te krijgen. Uiteindelijk hopen de ‘jonge honden’ één groot internationaal netwerk op te bouwen, dat zich inzet voor jong creatief talent.

Gratis hotdogs op Eurobest

Vorige week werd het initiatief gelanceerd op de Eurobest in Antwerpen. Omdat de stichting ooit werd geboren ‘op de motor’, reisde het JongeHonden-bestuur naar Antwerpen op een customized Piaggio. Daar werden tijdens de tweede dag van het festival gratis hotdogs uitgedeeld om het nieuwe initiatief te vieren.

Daarnaast maakte het bestuur bekend dat België als eerste aansluit bij de internationale Young Dogs-familie. Het Belgische bestuur zal bestaan uit: Lode Vochten, creative bij Duval Guillaume. Michael D’Hooge, junior strategic planner bij DDB Brussel en Eline Rousseau, producer bij Mortierbrigade. Het Belgische bestuur is hard bezig om alles rond te krijgen om in 2016 officieel van start te gaan met een eerste pitch.

‘Op Eurobest hebben we gemerkt dat de Europese creatieve industrie voor 200 procent achter ons staat’, stelt , mede-oprichter Young Dogs Worldwide en freelance art-director, opgetogen. ‘De volgende stap is het benoemen van ambassadeurs en samen gaan werken met landen waar vraag is naar een Young Dogs-platform. We staan uiteraard altijd open voor suggesties.’

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie