De commercial voor de inboedelverzekeringen van John Lewis werd ontwikkeld door adam&eveDDB.
‘Net als Monty the Pinguin, moest ook deze film hartverwarmend zijn’, stelt Margaret Burke, head of marketing for financial services bij John Lewis. ‘Het is belangrijk dat kijkers een rustgevend gevoel krijgen, zodat ze zich dankzij John Lewis kunnen concentreren op de leuke dingen van het leven.’
Rick Brim, executive creative director bij adam&eveDDB: ‘Elk klein meisje is ooit dat kleine meisje geweest, net als elk jongetje wel iets vergelijkbaars heeft gedaan. Het zal een hoop moeite kosten om iemand te vinden die dit gevoel niet herkent.’
De commercial gaat 22 augustus in première op de Britse televisie, in bioscopen en online.
Behind the scenes:
Credits
Client: John Lewis Home Insurance
Client: Margaret Burke, Head of Marketing, Financial Services at John Lewis
Agency: adam&eveDDB, London
Chief Creative Officer: Ben Priest
Executive Creative Director: Richard Brim
Copywriter: Jo Cresswell
Art Director: Sian Coole
Planner: Tom Sussman
Production Company: Blink
Director: Dougal Wilson
Editor: Joe Guest @ Final Cut
Postproduction: MPC
VFX Supervisor: Tom Harding
Executive Producer: Julie Evans
Postproducer: Hannah Ruddleston
Colorist: Jean Clement-Soret
Soundtrack Name and Composer: "Tiny Dancer" by Elton John
Audio Postproduction: Anthony Moore @ Factory