Premium

Jean-Paul Schaddé van Dooren: ‘Ik lees ‘s nachts alle sociale media uit’

Geef je me favoriete merk en ik vertel je wie je bent. Het merkportret.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Deze week het Merkportret van Jean-Paul Schaddé van Dooren, ‘marketingkoning’ FloraHolland.

Met welk merk sta je iedere ochtend op?

Twitter. De dag beginnen met tweets, perfect. Mijn timeline is altijd gevuld met inspiratie, humor en kennis en ik reageer intensief, want zonder interactie is het medium veel minder vet.

Zonder welk merk kun je de deur niet uit?

Zonder m&;n Nikes loop ik op sokken (Alfredo Gonzales) en zonder Ace & Tate bril loop ik overal tegenaan. Ik draag altijd Björn Borg onder m&;n jeans (van KOI: Kings of Indigo) en het belangrijkste merk is natuurlijk Captain Fawcett&;s Moustache Wax, voor de perfecte krul in m&;n snor.

In welk merk kunnen ze je uittekenen?

Je zal in elk geval die Ace & Tate-bril op m’n gezicht moeten tekenen en in m&;n rechterhand graag een drankje. 7up, Lipton Ice Tea of Fentimans Rose Lemonade en bij alcoholhoudende dranken ben ik bijzonder breed georiënteerd.

Welk merk brengt je van A naar B?

Zonder Google Maps ga ik sowieso niet op locatie B komen. Ik rijd een Suzuki Swift uit 1998 (weinig passie voor auto’s dus) om op plekken te komen die met OV slecht bereikbaar zijn. Mijn goedkope rode Hollandia-fiets van Halfords was duidelijk duurkoop, maar het is in Amsterdam toch wachten tot je fiets -weer- gejat wordt.

Met welk merk ga je iedere avond naar bed?

Instagram. Maar aangezien ik niet zo’n grote slaper ben, lees ik ‘s nachts meestal alle sociale media wel uit.

Welk merk heeft je leven gered?

Bureau Pindakaas. Bij dat reclamebureau maakte ik kennis met de creatieve sector en leerde ik houden van merken en denken in kansen.

Wat is voor jou op dit moment het inspirerendste merk?

Negin Mirsalehi. Doe de dingen die je tof vindt en doe ze goed, dat doet Negin perfect met fashion op Instagram en wat nog veel meer personal brands ook heel erg goed doen op YouTube, Snapchat en alle andere (sociale) media.

Met welk merk wil je niet gezien worden?

Crocs.

Welk merk is jouw guilty pleasure?

Ik positioneer me natuurlijk liever tussen de toprestaurants, maar ik snack graag bij Smullers, Burger King, McDonalds & KFC.

Welk merk is jouw geheime wapen?

Ik sta altijd net iets steviger in mijn schoenen van Santoni.

Welk merk had nooit mogen bestaan?

Lastig. Dat ik geen fan ben van een merk (huismerken bijvoorbeeld), wil niet zeggen dat het geen bestaansrecht heeft.

Van welk merk kun je alleen maar dromen?

Lamborghini. Cartier. Dom Perignon. Ik ben gek op merken die geen concessies doen aan kwaliteit.

Van welk merk zou je graag de rebranding doen?

Het is wel zo fijn als je dan van A tot Z alles beet mag pakken. Werken voor een fashion merk in een hoger segment lijkt me tof, maar wat te denken van een Jack & Jones? Heeft prima spullen, maar dan staat er levensgroot ‘Jack & Jones’ op. Dat zegt mij niks, het merk is niet echt geladen. Van Haren heeft trouwens ook een mooi verhaal, dat verdient om verteld te worden.

Welk verdwenen merk mag in de reprise?

Ik baal nog altijd een beetje dat Cravatta Pelliano niet meer is, die mannen hadden intens toffe dassen.  

Wat is je favoriete slogan?

Ik heb zelden zo hard gelachen om reclame als toen ik de oude campagne van Mediamarkt in Duitsland zag. Dus daarom “Ich bin doch nicht blöd?“:

 

Als jij een merk zou zijn, hoe zou je dat omschrijven?

Gewoon JP. Anders dan anders, maar wel altijd zichzelf.  Al vind ik de slogan van Nokia: ‘Connecting People’ ook heel goed passen. Merken en/of mensen bij elkaar brengen zorgt namelijk altijd voor awesomeness.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie